** Benvingut/da a Mecanoscrit ------ Ciència-Ficció, Fantasia i Terror **TractoradaFòrumsMissatgeria privadaEl teu compte

Crear un compte  

Videoteca

Superman: el retorn

Mules d'un altre Món

Pel·lícules

Pel·lícules

Curts

Pot petit

Sèries

Babylon 5
La bella i la bèstia
Buck Rogers en el Segle XXV
Camins Misteriosos
Chuck
El dia dels trífids
Diaris de vampirs
La Dimensió Desconeguda
Districte Espacial
Dr. Who
La Dona Biònica
Expedient Zack
Farscape
Herois
Hospital Kingdom
Invasio
Invasio (First Wave)
Mecanoscrit del Segon Orígen
El Meu Heroi
La Missió dels Maddigan
El Món Perdut
El Món de Wells
El Nan Roig
Odyssey 5
Sheena
Star Trek: Clàssica
Star Trek: La Nova Generació
Star Trek: Voyager
Stargate: SG-1
Terminator: Les Cróniques de Sarah Connor
Terra de Gegants
Vampirs a l'Internat
Els visitants
La Zona Morta

Animació

L'As del Llampec
Les aventures d'en Tintín
Blue Dragon
El Club dels Caçamonstres
Codi: Lyoko
Cowboy Bebop
Equip Galaxy
Neon Genesis Evangelion
La Legió de Superherois
Trigun
V.I.E. (Vida Intel·ligent a l'Espai)
Wallace & Gromit

Altres

Comics
Més Enllà de la Porta de Tannhäuser
Tercera Fundació

Mecanoscrit :: Veure tema - Dead Man (Jim Jarmusch, 1995)
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Dead Man (Jim Jarmusch, 1995)

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Mecanoscrit -> Pel·lícules
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
PIZARRIN
Soci/a
Soci/a

Registrat: Sep 13, 2005
Missatges: 3125
Ubicació: Raticulín

MissatgePublicat: Dj Mar 04, 2010 5:30 am    Assumpte: Dead Man (Jim Jarmusch, 1995) Respondre citant

Dead Man

Fitxa: Cliqueu a la foto

Caràtules en català a

TÍTOL ORIGINAL: Dead Man
ANY: 1995
DURADA: 121 min.
PAÍS: USA | Germany | Japan
DIRECTOR: Jim Jarmusch
GUIÓ: Jim Jarmusch
MÚSICA: Neil Young
FOTOGRAFIA: Robby Müller
INTÈRPRETS: Johnny Depp (William Blake), Gary Farmer (Nobody), Crispin Glover (Train Fireman), Lance Henriksen (Cole Wilson), Michael Wincott (Conway Twill), Eugene Byrd (Johnny 'The Kid' Pickett), John Hurt (John Scholfield), Robert Mitchum (John Dickinson), Iggy Pop (Salvatore 'Sally' Jenko), Gabriel Byrne (Charlie Dickinson), Jared Harris (Benmont Tench), Mili Avital (Thel Russell), Jimmie Ray Weeks (Marvin, Older Marshal), Mark Bringleson (Lee, Younger Marshal), John North (Mr. Olafsen), Alfred Molina (Trading Post Missionary)
PRODUCTORA: Pandora Filmproduktion
GÈNERE: Drama | Fantasia | Western

SINOPSI:

William Blake decideix abandonar el seu treball de comptable a Cleveland, Ohio, després de rebre una oferta de treball a Machine, una inhòspita ciutat industrial a l'Oest dels EUA. Quan arriba al lloc, el propietari de la factoria, John Dickinson, ja ha cedit el seu lloc a una altra persona. Després de perdre la seva ocupació, s'enfronta al fill de Dickinson, Charlie, que mata a la seva dona al trobar-la al llit amb Blake. Aquest respon a Charlie matant-lo. D'aquesta manera el comptable de Cleveland es converteix en un "fugitiu" perseguit per tres caçadors de recompenses...
francescb

Registrat: Mar 05, 2008
Missatges: 6

MissatgePublicat: Dj Mar 04, 2010 1:24 pm    Assumpte: Respondre citant

Una de les meves pel·lícules preferides, sinó la preferida del tot! Es pot discutir si és fantasia o no, però és meravellosa! Baixant per compartir!
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Vortex

Registrat: Jul 20, 2005
Missatges: 119
Ubicació: L'Hospi

MissatgePublicat: Dj Mar 04, 2010 9:21 pm    Assumpte: Respondre citant

¡Com em mimeu, últimament! content

Estic totalment d'acord amb cada una de les paraules d'en francescb. És una obra d'art de principi a fin.

Moltes gracies.
Tornar a dalt
If
Soci/a
Soci/a

Registrat: May 25, 2005
Missatges: 2547
Ubicació: (Gràcia) Barcelona

MissatgePublicat: Dv Mar 05, 2010 12:35 am    Assumpte: Respondre citant

De veritat que us entusiasma tant aquesta peli? sorprès
Perquè iuf!! mireu que n'arriba a ser d'estranya.
Vortex

MissatgePublicat: Dv Mar 05, 2010 8:23 pm    Assumpte: Respondre citant

Dons sí que me agrada tant, sí. Vaig anar-la a veure quan es va estrenar al cine i em va encantar.

Vaig gaudir d'una historia marcada per la violència i l'absurd, però també ple de poesia i bellesa. Un viatge del que saps la fi, però això fa encara més interessant en camí que tenen que recorre els protagonistes.
Tornar a dalt
Spock
Soci/a
Soci/a

Registrat: Apr 11, 2005
Missatges: 4968
Ubicació: Barcelona

MissatgePublicat: Dg Mar 07, 2010 10:27 am    Assumpte: Rara amb ganes Respondre citant

francescb escrigué:
Es pot discutir si és fantasia o no

Apart de ser rara amb ganes...

Una de les escenes a la que no acabo de trobar-li la volta, és aquella en la que el pistoler Cole es troba tot sol a camp obert, i els "indis"(?) li disparen una fletxa que se li clava directament al cor. El paio es limita a dir "Coi d'indis!", se la treu, la trenca i segueix tan fresc Shocked I ni li fa mal, ni s'ho mira, ni li plouen més fletxes, ni res de res!

Si el que el director ens vol donar a entendre és que el caníbal d'en Cole no te cor... doncs que voleu que us digui... trobo que és un recurs força barroer Razz
Soci/a
Soci/a

Registrat: Sep 01, 2007
Missatges: 831
Ubicació: Mataró

MissatgePublicat: Dg Mar 07, 2010 11:27 am    Assumpte: Re: Rara amb ganes Respondre citant

Spock escrigué:

Apart de ser rara amb ganes...

Si senyor , és rara amb ganes, però jo tampoc m'hi trencaria el cap intentant analitzar-la, quan fa molts anys la vaig anar a veure al cinema en VOS recordo que vaig sortir del cine flipant, i en voler buscar sentit a les moltes escenes que aparentment no en tenen em vaig adonar que potser és una pel.lícula de sensacions i que la història en si no és gran cosa però en canvi el detall de les escenes, la lentitud en la explicació del que està passant intentant no deixar cap detall a l'atzar t'arriba a connectar. És Jarmush en estat pur i sino, només heu de revisionar "Flores rotas" o "La senda del Samurai" per adonar-vos del que és cinema d'autor, son pel.lícules que intueixes de qui són sense veure els credits Rolling Eyes .

P.D l'escena on surt l'Iggy Pop fent de dona amb el grup de bandolers és per trencar-se de riure Laughing
Vortex

MissatgePublicat: Dg Mar 07, 2010 6:47 pm    Assumpte: Respondre citant

¿Que voleu que us digui? No seré pas jo qui negui que és "rareta" Mr. Green. Tenim un comptable que es converteix en l'àngel de la mort, un indi poeta i una pila de personatges i situacions estranyes.

Però si ens posem a analitzar escenes ¿quantes vegades em vist com l'heroi es passeja entre els trets d'un exercit de dolents ganyotes i amb la seva arma surt victoriós? ¿O com el psicòpata de torn sobreviu a tots els intents de matar-lo (alguns bastant més exòtics que una fletxa índia en mig de l'oest americà) per poder-se'l carregar al al final de la peli?. Aconseguir una historia "rara" amb ingredients tant comuns té el seu merit. I si ens posem a buscar inconsistències o recursos barroers ¿quants llibres, pelis o sèries aguantarien més de 5 minuts?

En qualsevol cas, més enllà d'arguments i opinions el més important per a mi es que m'agrada molt DEAD MAN. I en el fons això és el que realment m'importa Wink
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de Mecanoscrit -> Pel·lícules Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum