Publicat: Dj Mar 04, 2010 5:30 am Assumpte: Dead Man (Jim Jarmusch, 1995)
Dead Man
Fitxa: Cliqueu a la foto Caràtules en català a
TÍTOL ORIGINAL: Dead Man
ANY: 1995
DURADA: 121 min.
PAÍS: USA | Germany | Japan
DIRECTOR: Jim Jarmusch
GUIÓ: Jim Jarmusch
MÚSICA: Neil Young
FOTOGRAFIA: Robby Müller
INTÈRPRETS: Johnny Depp (William Blake), Gary Farmer (Nobody), Crispin Glover (Train Fireman), Lance Henriksen (Cole Wilson), Michael Wincott (Conway Twill), Eugene Byrd (Johnny 'The Kid' Pickett), John Hurt (John Scholfield), Robert Mitchum (John Dickinson), Iggy Pop (Salvatore 'Sally' Jenko), Gabriel Byrne (Charlie Dickinson), Jared Harris (Benmont Tench), Mili Avital (Thel Russell), Jimmie Ray Weeks (Marvin, Older Marshal), Mark Bringleson (Lee, Younger Marshal), John North (Mr. Olafsen), Alfred Molina (Trading Post Missionary)
PRODUCTORA: Pandora Filmproduktion
GÈNERE: Drama | Fantasia | Western
SINOPSI:
William Blake decideix abandonar el seu treball de comptable a Cleveland, Ohio, després de rebre una oferta de treball a Machine, una inhòspita ciutat industrial a l'Oest dels EUA. Quan arriba al lloc, el propietari de la factoria, John Dickinson, ja ha cedit el seu lloc a una altra persona. Després de perdre la seva ocupació, s'enfronta al fill de Dickinson, Charlie, que mata a la seva dona al trobar-la al llit amb Blake. Aquest respon a Charlie matant-lo. D'aquesta manera el comptable de Cleveland es converteix en un "fugitiu" perseguit per tres caçadors de recompenses... _________________
Registrat: May 25, 2005 Missatges: 2547 Ubicació: (Gràcia) Barcelona
Publicat: Dv Mar 05, 2010 12:35 am Assumpte:
De veritat que us entusiasma tant aquesta peli?
Perquè iuf!! mireu que n'arriba a ser d'estranya. _________________ Les grans obres les somien els genis bojos, les realitzen els lluitadors nats, les gaudeixen els feliços entenimentats i les critiquen els inútils crònics. (Proverbi rus)
Dons sí que me agrada tant, sí. Vaig anar-la a veure quan es va estrenar al cine i em va encantar.
Vaig gaudir d'una historia marcada per la violència i l'absurd, però també ple de poesia i bellesa. Un viatge del que saps la fi, però això fa encara més interessant en camí que tenen que recorre els protagonistes.
Registrat: Apr 11, 2005 Missatges: 4968 Ubicació: Barcelona
Publicat: Dg Mar 07, 2010 10:27 am Assumpte: Rara amb ganes
francescb escrigué:
Es pot discutir si és fantasia o no
Apart de ser rara amb ganes...
Una de les escenes a la que no acabo de trobar-li la volta, és aquella en la que el pistoler Cole es troba tot sol a camp obert, i els "indis"(?) li disparen una fletxa que se li clava directament al cor. El paio es limita a dir "Coi d'indis!", se la treu, la trenca i segueix tan fresc I ni li fa mal, ni s'ho mira, ni li plouen més fletxes, ni res de res!
Si el que el director ens vol donar a entendre és que el caníbal d'en Cole no te cor... doncs que voleu que us digui... trobo que és un recurs força barroer _________________
Publicat: Dg Mar 07, 2010 11:27 am Assumpte: Re: Rara amb ganes
Spock escrigué:
Apart de ser rara amb ganes...
Si senyor , és rara amb ganes, però jo tampoc m'hi trencaria el cap intentant analitzar-la, quan fa molts anys la vaig anar a veure al cinema en VOS recordo que vaig sortir del cine flipant, i en voler buscar sentit a les moltes escenes que aparentment no en tenen em vaig adonar que potser és una pel.lícula de sensacions i que la història en si no és gran cosa però en canvi el detall de les escenes, la lentitud en la explicació del que està passant intentant no deixar cap detall a l'atzar t'arriba a connectar. És Jarmush en estat pur i sino, només heu de revisionar "Flores rotas" o "La senda del Samurai" per adonar-vos del que és cinema d'autor, son pel.lícules que intueixes de qui són sense veure els credits .
P.D l'escena on surt l'Iggy Pop fent de dona amb el grup de bandolers és per trencar-se de riure _________________ Always look on the bright side of life
¿Que voleu que us digui? No seré pas jo qui negui que és "rareta" . Tenim un comptable que es converteix en l'àngel de la mort, un indi poeta i una pila de personatges i situacions estranyes.
Però si ens posem a analitzar escenes ¿quantes vegades em vist com l'heroi es passeja entre els trets d'un exercit de dolents i amb la seva arma surt victoriós? ¿O com el psicòpata de torn sobreviu a tots els intents de matar-lo (alguns bastant més exòtics que una fletxa índia en mig de l'oest americà) per poder-se'l carregar al al final de la peli?. Aconseguir una historia "rara" amb ingredients tant comuns té el seu merit. I si ens posem a buscar inconsistències o recursos barroers ¿quants llibres, pelis o sèries aguantarien més de 5 minuts?
En qualsevol cas, més enllà d'arguments i opinions el més important per a mi es que m'agrada molt DEAD MAN. I en el fons això és el que realment m'importa
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum